Zo langzamerhand ben ik er wel klaar mee. Ik kende al tijdenlang de überkakker (welbekende op de Loosdrechts Plassen). Inmiddels wen ik aan taxi ellende die ook iets te maken heeft met über. Maar nu heeft definitief de übersukkel z’n intrede gedaan. En wel op de Nederlandse TV.
We kenden al vele heel sukkelige mannen die mochten optreden in supermarktreclames. Sukkelig ja, maar soms nog enigszins “aaibaar”.
Helaas, vanavond zag ik een reclame waarin een absolute droeftoeter André van Duin nadeed. Niet meer de blanke man van middelbare leeftijd als gewone sukkel, maar als ubersukkel.
Wat is dat toch. Weten we ten behoeve van het verkopen van wat dan ook niets anders meer te verzinnen dan het nog sukkeliger dan sukkelig neerzetten van deze sneue figuren?
En hoe zitten wij, kijkers, dan in elkaar dat dit kooplust bevorderend zou zijn?
Ik zin op een antwoord, maar tot het zo ver is, zou ik mannen willen oproepen dit soort bedrijven te boycotten. Ban de bedrijven die jou neerzetten als übersukkel.
Hoe dan ook, Ik wens iedereen, maar vooral blanke mannen van middelbare leeftijd, een heel goede week toe.
Rob Franse, 22 februari 2015
Heerlijke eyeopener Rob. Leest lekker, vleugje humor, een mooie duiding.